Hur man driver relevant databas: Tävla om en weekendresa med Apollo – värd 10 000:-

Många e-handlare får en stor del av sina beställningar via utskick och nyhetsbrev, framför allt till befintliga kunder. Men hur gör man om man vill bygga upp sin databas av mottagare snabbare än den organiska vägen (att växa löpande med nya kunder som kommer in)?

Just nu arrangerar vi en tävling på Apollo.se där man kan vinna en weekendresa med Apollo – värd 10 000:-.

Att Apollo erbjuder weekendresor – och reguljära resor – till alla destinatiner runt om i världen, är relativt nytt och lanseringen har skett löpande sedan juni 2014. Så tävlingen har egentligen två syften:
1. Att informerara besökarna om att Apollo nu erbjuder biljetter till destinationer som New York, London, Barcelona, Budapest och Paris.
2. Att få in nya e-postadresser och nya leads för vår e-handel, där vi säljer just weekendresor.

För att kunna vinna i tävlingen lämnar man sin e-postadress och sitt namn och svarar på en enkel fråga (”Vilken är din favoritstad och varför?”).

Samma upplägg tror jag kan passa de flesta e-handlare, så länge produkten (d v s det pris man kan vinna) är intressant och värd att tävla om.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *