Lagerhaus lanserade i början av maj i år ett e-handelssamarbete med sex svenska bloggar inom segmenten mat/bak och inredning/design.
Lagerhaus är en inredningskedja där största delen av sortimentet består av egendesignade mönster och varor.
Samarbetet innebär i korthet att Lagerhaus flyttar in en butik som en integrerad lösning på sex olika bloggar:
Designtjejen
Ellas Inspiration
Inspiration & Design
Inspirera Mera
Linnéas Skafferi
Sockerrus
Bloggarna har – enligt Lagerhaus – valt ut sina favoritprodukter ur Lagerhaus sortiment, för att sälja på sina bloggar. Genom samarbetet ska även bloggarna få chansen att nå ut med sitt blogginnehåll i Lagerhaus butiker, via till exempel recept och inspirationstips.
Det ska bli intressant att följa detta nischade test av Lagerhaus.
Jag kommer kontakta såväl bloggarna som Lagerhaus och rapportera tillbaka här på SocialCommerce.se.
Andra bloggar som skrivit om Lagerhaus satsning är t ex Smidigt.se.